EDUCATIE
Peste 6.200 de elevi clujeni din clasele a II-a vor susține probele scrise din cadrul Evaluării Naționale
În perioada 9-12 mai 2023, la nivelul județului Cluj, 6.234 de elevi din clasele a II-a, vor susține evaluările specifice. Dintre aceștia, 4.505 de elevi sunt din mediul urban și 1.729 de elevi din mediul rural, potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Cluj.
La nivelul municipiului Cluj-Napoca, Evaluarea Națională la finalul clasei a II-a, va fi susținută de către 3.346 elevi din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și private.
Peste 6.200 de elevi clujeni din clasele a II-a vor susține probele scrise din cadrul Evaluării Naționale
Marți, 9 mai 2023, elevii claselor a II-a vor susține prima probă scrisă, la Limba română/ Limba Maternă, privind evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise. Miercuri, 10 mai 2023, se va desfășura proba de evaluare a competențelor de receptare a mesajelor citite, la disciplinele Limba română/ Limba Maternă, iar joi, 11 mai 2023, elevii claselor a II-a vor susține proba de evaluare a competențelor la disciplina Matematică.
Vezi și Modele de subiecte și bareme Evaluare Națională 2023. Teste de antrenament utile
Elevii care studiază în limba minorităților naționale vor susține vineri, 12 mai 2023, proba de evaluare a competențelor de receptare-producere a mesajelor scris-citite în limba română.
Cum se desfășoară evaluarea
Administratorii acestor evaluări naționale standardizate sunt învățătorii claselor a II-a. Fiecare administrator de test este asistat de un al doilea cadru didactic care nu predă la clasa respectivă și care are responsabilitatea de a susține procesul de administrare a instrumentelor de evaluare standardizată la nivelul clasei.
Pentru elevii claselor a II-a, timpul alocat fiecărei probe este de 30 de minute.
Rezultatele obținute de către elevi la aceste probe nu se consemnează în catalogul clasei și nu se afișează. Aceste rezultate se comunică individual fiecărui elev și părinte, având drept scop evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a pentru disciplinele: limba română, limba maternă și matematică.
„Recomand cadrelor didactice și părinților să aprecieze aceste evaluări pentru relevanța lor stadială, în vederea elaborării planurilor individualizate de învăţare, acolo unde acestea se impun, deoarece aceste evaluări permit cunoașterea stadiului formării şi a dezvoltării competenţelor evaluate.
Totodată, au un rol diagnostic pentru cadrele didactice, care pot valorifica rezultatele la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar, prin măsuri specifice luate la nivelul clasei de elevi, scopul fiind acela de a optimiza parcursul educaţional al fiecărui elev”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






