Connect with us

EVENIMENT

Mișcare anti-COVID în centrul Clujului. Nu a participat nimeni!

Publicat


Frontul Civic Unit (FCU) a făcut apel la un protest anti-COVID în două orașe din România: Cluj-Napoca și București. La Cluj, absolut nimeni nu a ieșit în stradă, locația stabilită fiind Piața Unirii.

În cursul zilei de astăzi, 4 iulie, protestatarii trebuiau să militeze împotriva împotriva măsurilor luate de autorități pentru a combate răspândirea coronavirusului în România.  Totuși, nicio persoană nu a răspuns la apelul făcut de organizația care militează pentru transparență și justiție în legătură cu veridicitatea, constituționalitatea și legalitatea pandemiei de COVID-19. FCU a luat ființă odată cu protestele din perioada 15-17 mai 2020, care s-au declanșat ca urmare a neîncrederii în versiunea oficială a autorităților privind pandemia de COVID-19 și a revoltei față de măsurile luate în România de oficiali, prin încălcarea constituției și a drepturilor cetățenești, se arată pe site-ul instituției.

Vezi AICI chemarea la protest.

Foto și text: Cristian Lungu

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

3 Comentarii

3 Comments

  1. Elena Stoican

    iulie 5, 2020 la 3:45 pm

    ”Frontul Civic Unit (FCU)”, i-ați întrebat și pe cei din SRI, SIE, DNA, etc. dacă sunt de acord cu mișcarea? Dacă nu, asta pățiți! Nu vine nimeni! Ar fi trebuit să conștientizați asta până acum.

    • andipanda

      iulie 6, 2020 la 4:05 am

      Stiu din surse sigure ca a intervenit chiar CIA.

  2. mihai

    iulie 6, 2020 la 9:00 am

    Macar organizatorii trebuia sa fie acolo! Sau le/a fost rusine sa se arate??

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EVENIMENT

Adrian Mutu a anunțat jucătorii pe care se va baza la U21. Trei jucători convocați de la CFR Cluj

Publicat

Selecționerul tricolorilor mici, Adrian Mutu, a anunțat jucătorii pe care se va baza pentru dubla cu Ucraina și Malta. Astfel, ,,briliantul” a chemat doar jucători cu multe minute în picioare. 

LOT ROMÂNIA U21

Portari: Andrei Vlad (FCSB), Teodor Axinte (Politehnica Iași), Marian Aioani (Chindia Târgoviște);

Fundași: Denis Haruț (FC Botoșani), Ștefan Vlădoiu (Universitatea Craiova), Alexandru Pașcanu (SD Ponferradina / Spania), Andrei Chindriș (FC Botoșani), Virgil Ghiță (FC Viitorul), Radu Boboc (FC Viitorul), Raul Opruț (Hermannstadt), Radu Drăgușin (Juventus Torino / Italia);

Mijlocași: Marius Marin (AC Pisa / Italia), Tudor Băluță (Brighton / Anglia), Cătălin Itu (CFR Cluj), Andrei Ciobanu (FC Viitorul), Darius Olaru (FCSB), Ion Gheorghe (FC Voluntari), Alexandru Mățan (FC Viitorul), Claudiu Petrila (CFR Cluj), George Cîmpanu (FC Botoșani), Denis Drăguș (Crotone / Italia);

Atacanți: Louis Munteanu (ACF Fiorentina / Italia), George Ganea (FC Viitorul), Valentin Costache (CFR Cluj).

Selecționerul Adrian Mutu a stabilit și o listă adițională de jucători, în cazul în care va fi nevoie de înlocuirea vreunuia dintre fotbaliștii convocați: Horațiu Moldovan (UTA), Baiaram Ștefan, Vladimir Screciu (ambii Universitatea Craiova), Adrian Petre, Gabriel Simion (ambii FCSB), Ricardo Grigore (Dinamo București), Mihai Velisar (Gaz Metan), Nicolae Carnat (Sepsi OSK), Alexandru Vodă (Hermannstadt) și Carlo Casap (FC Viitorul).

Pe 9 octombrie, tricolorii U21 vor întâlni Ucraina, în deplasare, iar pe 13 octombrie vor evolua la Giurgiu, cu Malta, în preliminariile EURO 2021.

Citește mai departe

Clujul de altă dată

Hei, tramvai! 33 de ani de tramvai electric la Cluj. Primul tramvai clujean a fost inaugurat acum 127 de ani

Publicat

Tramvaiul electric clujean împlineşte 33 de ani. E vorba de actualele linii. Dar Clujul a avut tramvai şi în urmă cu peste 120 de ani. Era cu abur şi n-a rezistat mult.

11,7 km de linie de tramvai

Pe 1 octombrie 1987 a fost inaugurată linia de tramvaie electrice din Cluj-Napoca. E lega Gara de CUG şi avea 5,7 km. După o lună, pe 10 noiembrie 1987 a fost deschisă şi linia Gară-Mănăştur. Avea cam aceeaşi lungime, 6 km.

Tramvaiul în Cluj, circa 1900

Construcţia liniilor a început în aprilie 1986 şi lucrările au fost încheiate după 18 luni.

Rolul liniilor de tramvai era de a ajuta rețeaua rutieră, care devenise supraîncărcată în urma dezvoltării industriale a orașului în anii 1970-1980.

Tramvaiul în Cluj, în 1987, la inaugurare

Tramvaiul cu abur

Dar primul tramvai clujean a fost inaugurat în urmă cu mai mult timp. Pe 28 august 1893. Era cu aburi şi făcea legătura între Piața Gării și centru, circa 3,3 km. Iar după un an a fost deschisă o ramificație între centrul orașului și Piața Mărăști. Dar în anul 1902 a fost desființat serviciul de tramvaie din cauza rezultatelor economice nesatisfăcătoare.

 

Consiliul orășenesc a dorit să reînvie acest tip de transport în 1904, dar, în cele din urmă, șinele au fost dezafectate până în 1909.

În 1929 a fost propusă reluarea funcţionării tramvaiului, însă a celui electric. Era vorba de o linie spre Cojocna. Dar proiectul nu s-a mai realizat.

Noile tramvaie clujene, 2020

(MaAv)

Citește mai departe

EVENIMENT

13 primari și peste 50 de consilieri locali suspendați de prefectul Clujului. Au migrat de la PSD la PNL înainte de alegeri

Publicat

De

13 primari și peste 50 de consilieri locali din județul Cluj, care au migrat de la PSD la PNL înainte de alegeri, au fost suspendați de prefectul Mircea Abrudean prin ordin, decizia fiind comunicată acestora.

Mircea Abrudean ne-a declarat că a dispus joia trecută, prin ordin, încetarea mandatelor în vigoare și că decizia nu are nicio influență asupra noilor mandate de edili sau consilieri locali rezultate în urma alegerilor de duminică.

”Încetarea mandatelor primarilor în funcție este până la depunerea jurământului de către noul primar ales în funcție după alegeri, adică tot de ei, cu o singură excepție. Decizia are efect doar asupra mandatului care expira oricum acum”, a mai spus Abrudean.

PSD Cluj a cerut prefectului, la 1 septembrie, să constate, prin ordin, încetarea de drept, înainte de termen, a mandatelor celor 13 primari PSD care și-au depus candidatura pentru un nou mandat din partea PNL.

Aceștia sunt Morar Costan (Dej), Făgădar Nicolae (Aiton), Cighir Ana (Așchileu), Moldovan Ana Liliana (Ceanu Mare), Rus Simon-Casian (Cuzdrioara), Costea Gabriel (Feleacu), Moncea Ioan (Jichișu de Jos), Giurgiu Aurel ( Luna), Zelencz Tiberiu (Mica), Oltean Dumitru (Mintiu Gherlii), Ghic Viorel (Mărișel), Fărtan Ioan (Sânmărtin), Fărgaciu Călin (Săndulești).

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Avantajele Hyperloop România, explicate de o studentă la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

Publicat

Studentă în anul al treilea la Facultatea de Electronică din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, Cătălina Dragomir, consideră că introducerea tehnologiei Hyperloop ar revitaliza traficul feroviar din România, anunță clubferoviar.ro.

Ce este Hyperloop?

Hyperloop este o tehnologie nouă, inventată în 2013 de către Elon Musk. El a publicat o lucrare în care descria un nou mijloc de transport, format din capsule ce călătoresc într-un mediu aproape vidat.

Acest vid este cel care permite atingerea unor viteze de peste 1.000km/oră, deoarece astfel se elimină frecarea cu aerul.

Capsulele călătoresc în tuburi aflate la înălțime, sunt susținute de piloni și pot transporta 28 de pasageri, cu plecări la fiecare două minute.

Făcând un simplu calcul matematic, asta ar însemna că dintr-o singură stație, pe un singur sens pot pleca 840 de pasageri pe oră, care în decursul aceleiași ore să și ajungă la destinație, oricare ar fi aceea, din țară.

Actualele condiții de călătorie cu trenul

  • Viteze de 20-30 km/oră;
  • Condiții inumane: iarna, noaptea, variații între lumină și întuneric, frig, zgomot puternic;
  • Lipsa curățeniei;
  • Personal nepoliticos.

Impactul economic al Hyperloop România

Cel mai mare impact al unei tehnologii ca Hyperloop în România este cel economic. Având un atu important în poziția geografică, prin ieșirea la Marea Neagră, țara noastră ar putea deveni un jucător important pe piața economică europeană, asta în cazul în care între Portul Constanța și frontiera de vest a țării s-ar asigura un transport facil.

Transportul rutier este greoi, iar cel feroviar cargo se face la viteze de aproximativ 16 km/oră. În cazul Hyperloop, cu viteze de peste 1.000 km/oră și plecări o dată la două minute, după coborârea containerelor de pe nave, drumul până la ieșirea din țară ar dura mai puțin de o oră.

Asta ar schimba radical planșa de investitori interesați de România, iar întreaga investiție în infrastructură ar putea fi amortizată în doi ani numai din profitul produs de transportul cargo.

Se poate recupera avansul tehnologic pierdut al infrastructurii feroviare

Astfel, România ar reuși să recupereze cele trei decenii în care a stagnat și să atingă, dacă nu chiar să depășească standardele europene de transport.

Din punct de vedere social, creșterea vitezei unei călătorii pe distanțe medii poate avea multe implicații. O rută București – Cluj-Napoca în momentul de față se parcurge în minimum nouă ore.

Dacă acest interval de timp se miscorează la 30 de minute, le va da posibilitatea oamenilor să-și poată alege locuri de muncă oriunde în țară, să poată locui oriunde își doresc, le oferă șansa la o educație mai bună copiilor din zona rurală. Toate acestea la un nivel de comfort ridicat.

Va avea loc schimbul de generații în cadrul companiei CFR

Majoritatea angajaților fostei companii CFR vor fi schimbați cu oameni tineri, capabili și dornici de-a face parte dintr-o schimbare.

De asemenea, Hyperloop România ar putea contribui la scăderea ratei șomajului din țară și la angajarea persoanelor defavorizate sau a celor care beneficiază de ajutor social. Rata de accidente feroviare va deveni nulă, datorită faptului că Hyperloop presupune un sistem de capsule ce călătoresc în tuburi complet izolate și la înălțime.

Hyperloop România, o tehnologie verde

Cât despre protecția mediului, Hyperloop este o tehnologie verde, ce se susține singură, pe tuburi fiind poziționate panouri solare care vor furniza energia necesară propulsiei capsulelor.

Emisiile vor fi zero și vom scăpa de mirosul puternic ce ne lovește de fiecare dată când ne apropiem de gări.

Trecând peste datele tehnice, importanți sunt oamenii, timpul și confortul lor. Iar atunci când simți că nu mai poți și ai nevoie de o îmbrățișare de la sufletul tău pereche sau când ești departe și vrei să le dai o veste bună părinților și să le vezi bucuria de pe chip, sau pur și simplu ai obosit și vrei să ajungi acasă, capsulele Hyperloop te duc în siguranța, rapid și fără întârzieri.

Numele meu e Cătălina Dragomir. Eu cred în România și în oamenii săi care nu se ascund în spatele clișeelor pentru a-și scuza lipsa de implicare și de voință.

Cred că împreună putem face o diferența și că putem schimba ceva. Cred în tine și în noi. Cred în dramul de nebunie și de ambiție care se ascunde în ADN-ul fiecăruia dintre noi. Cred în Hyperloop România.

Sursa: clubferoviar.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate