Connect with us

ACTUALITATE

INTERVIU Daniel Metz (NTT DATA Romania): După această criză, mulți vor realiza care sunt lucrurile ce contează cu adevărat în viață

Publicat


Omul de afaceri clujean Daniel Metz, CEO al NTT DATA Romania, a acordat un interviu pentru Cluj24 în care analizează criza generată de pandemia de coronavirus, efectele economice și soluțiile pentru a depăși aceste momente.

1. Cum apreciați măsurile luate de Guvern privind mediul de afaceri în această criză a coronavirusului? Ce ați mai adăuga?

Măsurile luate de Guvern merg în direcția potrivită, mai ales după ajustările făcute în vederea simplificării procedurilor. Având în vedere faptul că această criză a afectat toate piețele relevante precum și realitatea încorporării economiei noastre în economia globalizată, intervenția Guvernului face sens îndeosebi atunci când este vorba despre protecția personalului firmelor afectate de criză.

Degrevarea firmelor de o parte din costurile de personal constituie un ajutor semnificativ pentru multe companii. La fel, amânarea la plată a unor credite este o măsură foarte bună. Se pare că și aici se va ajunge la o metodologie pragmatică. Injecția de resurse financiare nelimitate într-o economie blocată, nefuncțională nu aduce efectele scontate.

Demararea imediată de proiecte investiționale ale statului nu este o soluție viabilă momentan pentru că prea multe verigi ale lanțului de creare a valorii adăugate sunt blocate.

Dar aceasta este o măsură necesară, care ar trebui pregătită de pe acum, pentru a fi demarată în forță imediat ce vor apărea primele semne că economia globală începe să câștige viteză și producția, transporturile și fluxurile logistice pot asigura suportul necesar execuției unor astfel de proiecte de amploare.

Trebuie creat, de urgență, cadrul legislativ necesar digitalizării urgente a administrației și economiei. Trebuie să scăpăm de muntele de adeverințe și autorizații, de ștampile.

2. Ce măsuri ați luat sau ce aveți în vedere să faceți la propriile afaceri?

Am luat decizia de a îngheța imediat proiecte investiționale a căror finalizare este periclitată. De asemenea, am luat măsura protejării resurselor de lichiditate ale companiilor prin stoparea oricăror inițiative care nu au caracter critic. Am început să discutăm intens cu clienții noștri, pentru a anticipa eventualele riscuri ce pot să apară. Ne interesează ce planuri de acțiune au clienții noștri pentru situații de urgență. Încercăm să identificăm momentul critic în care evoluția operațiunilor la un client devine un risc major și pentru noi. Pregătim scenarii posibile de redesenare a relațiilor cu clienții noștri.

Ne-am asigurat că, pentru derularea, în continuare, a activității operaționale să dispunem de infrastructura, materiile prime și materialele necesare pentru o perspectivă de timp rezonabilă.

3. Cum veți proteja angajații și familiile acestora?

Majoritatea angajaților noștri lucrează de acasă. Acolo unde nu a fost posibil acest lucru, vorbim despre maximum 3-4% din personal, am luat toate măsurile necesare pentru protecția acestora la sediul companiei. Am luat măsura dezinfectării regulate a spațiilor de muncă. Deocamdată, am reușit să păstrăm veniturile bănești ale angajaților la nivelul anterior crizei. Rămân optimist că vom reuși acest lucru și în viitor. Desigur că depinde mult și de evoluția contextului actual.

Până acum nu găseam cinci minute libere pentru cei dragi

4. Ce credeți că se va schimba după această criză în comportamentul general uman?

Cred că mulți dintre noi vor realiza care sunt lucrurile care contează cu adevărat în viață. Dacă până acum nu găseam cinci minute libere pentru a vorbi cu cei din preajma noastră, acum cred că realizăm cât sunt de importanți aceștia și ce păcat a fost să-i neglijăm ani de zile.

Cred că mulți dintre noi vor înțelege cât de trecător poate fi succesul în zone superficiale. Acel succes cu care ne-am îmbătat ani de zile, bazat pe micile victorii repurtate pe teatre de luptă nerelevante.

Alții se bucură acum având confirmarea unor valori umane profunde, pe care și le-au asumat și trăit ani de zile. M-aș bucura ca după această criză să devenim mai profunzi, mai toleranți și mai iertători.

5. În cât timp, după încheierea crizei, credeți că vom reveni la situația dinainte?

Nu cred că vom reveni la viața anterioară, așa cum am trăit-o până în prezent. Cel puțin câteva aspecte ale vieții noastre se vor schimba. Economia își va reveni în 2-3 ani la nivelul actual. Poate va dura mai mult. Depinde, însă, de amploarea ce o va căpăta criza în care ne zbatem momentan.

Vom învăța să respectăm legile naturii

6. Ce ar trebui să învățăm din această criză? Ce ați dori să nu fie la fel?

Cred că vom învăța să respectăm legile naturii și faptul că omenirea nu are un viitor în care modelul de creștere economică este bazat pe consumul irațional de resurse naturale. Probabil că vom înțelege că anumite conflicte internaționale nu vor mai fi soluționate cu ajutorul armelor clasice și că înarmarea poate să însemne și crearea unui sistem medical performant.

Nu știu dacă va mai conta atât de mult numărul de rachete, tancuri sau avioane de luptă. Sper să înțelegem că atunci când apare necazul, este bine să te poți baza pe tine însuți și să nu speri că va veni cineva de undeva să te salveze.

La necaz fiecare are grija de ai lui și de ale lui. Probabil vom înțelege că sistemele și alianțele, care or fi ele, se pot comporta diferit când începe să tune și să fulgere la orizont. Definitiv, vom înțelege că noi, toți oamenii, în situații critice, existențiale, suntem egali. Asta ar trebui să ne dea de gândit.

7. În ce/cine vă puneți cele mai mari speranțe?

Cred că trebuie să ne bazăm pe noi înșine și pe capacitatea noastră de adaptare, pe dorința noastră de a face lucrurile mai bine, pe creativitatea și capacitatea noastră de a merge mai departe, indiferent de ce se întâmpla. Nu aștept soluții salvatoare din partea nimănui. Noi vom fi cei care vor trebui să urnească, din nou, căruța din loc.

Va apărea o nouă generație de antreprenori

8. Este capabilă economia României să facă față unei noi recesiuni?

Desigur. Probabil că această criză va conduce la creșterea semnificativă a gradului de îndatorare a țării noastre. În fapt, aveam o economie performantă înainte de această criză. Economia românească este cuplată semnificativ de economia Germaniei, care are forța de a reporni puternic, într-un termen scurt, fiind masiv sprijinită momentan de propriul guvern. La apariția acestei crize indicatorii noștri macro-economici erau sănătoși.

9. Unii spun că în momente de criză se deschid noi oportunități de afaceri. Dvs luați în calcul această posibilitate?

Cred în apariția unei generații noi de antreprenori care să profite de schimbările comportamentale ale populației (vezi creșterea semnificativă a comerțului online etc.). Vom înțelege cu toții cât este de importantă digitalizarea economiei. Trebuie să scăpăm rapid de birocrația excesivă și de administrația încă prea lentă pentru vremurile în care trăim. Antreprenorii actuali vor înțelege acum să-și adapteze afacerile la noile reguli ale piețelor viitorului. Piețe care vor fi mai agile și mai fluide în funcționarea și evoluția lor.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Bogdan Ionescu

    iunie 9, 2020 la 2:18 pm

    Cine stie cand ne vom intoarce la normal, daca se va mai intampla vreodata… in 2-3 ani sa ne revenim economic mi se pare un gand prea frumos, dar sa vedem cum evolueaza lucrurile. Daca ar realiza cat mai multi oameni ca e nevoie sa ne salvam singuri, poate nu ar trebui sa ne mai bazam atata pe niste autoritati sa ia masurile intr-o directie buna, lucru care oricum nu stiu cat s-a intamplat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

Când au elevii catolici VACANȚA de Paște în 2024

Publicat

Sala de Clasa cu logo Cluj24

Paștele catolic se sărbătorește, anul acesta, înaintea celui ortodox, pe 31 martie. Potrivit legislației în vigoare, elevii și profesorii au dreptul la zile libere.

Ministerul Educației a comunicat inspectoratelor școlare că elevii catolici nu au obligația participării la cursuri în perioada 29 martie – 2 aprilie. Adică vor avea liber vineri, luni și marți, scrie Alba24.ro.

Când au elevii catolici VACANȚA de Paște în 2024

În ceea ce-i privește pe profesorii catolici, recomandarea Ministerului Educației pentru școli este să fie realizată o analiză a numărului acestora, potrivit edupedu.ro.

„Elevii care aparţin unui cult religios legal, altul decât cel ortodox, pentru care Pastele se celebrează în data de 31 martie 2024, nu au obligația participării la cursuri în perioada 29.03-02.04 2024, fiindu-le motivate, la cerere, absențele înregistrate”, se arată în adresa ministerului, potrivit sursei citate.

Vacanța de Paște 2024 pentru elevii catolici. Recomandarea ministerului

„Recomandăm ca la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar să fie realizată o analiză a numărului de angajați care beneficiază de aceste prevederi. În funcție de ponderea acestora, consiliul de administrație al unităţii poate decide:

– suspendarea cursurilor pentru aceste zile și stabilirea modalităţilor de recuperarecu aplicarea prevederilor art. 9 alin. 4, literele b-c din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităților de învăţământ preuniversitar, aprobat prin O.M. 4183/2022 cu modificările și completările ulterioare,
– reorganizarea programului școlar în vederea suplinirii cadrelor didactice care beneficiază de aceste prevederi.”

Vacanța de Paște 2024 pentru elevii catolici. Ce prevede legea

Contractul colectiv de muncă pentru Învățământ prevede că angajaţilor care aparţin de un cult religios legal, creştin, li se acordă zilele libere

– pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui
– prima şi a doua zi de Paşti
în funcţie de data la care sunt celebrate de acel cult.

”Pentru angajaţii care aparţin de un cult religios legal, creştin, zilele libere pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui, prima şi a doua zi de Paşti, prima şi a doua zi de Rusalii se acordă în funcţie de data la care sunt celebrate de acel cult.

Angajaţii care au beneficiat de zilele libere pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui, prima şi a doua zi de Paşti, prima şi a doua zi de Rusalii, atât la datele stabilite pentru cultul religios legal, creştin, de care aparţin, cât şi pentru alt cult creştin vor recupera zilele libere suplimentare pe baza unui program stabilit de angajator”.

Paște 2024. Sărbătoarea pentru catolici

În 2024, Paștele catolic este sărbătorit în 31 martie.

Vinerea Mare este în 29 martie, iar a doua zi de Paște catolic în 1 aprilie.

Floriile catolice au fost sărbătorite în 24 martie.

Zile libere și minivacanțe în 2024

– 1 Mai (Ziua Muncii) – miercuri
– 2 mai (zi-punte între sărbători) – joi
– 3 mai (Vinerea Mare) – vineri
– 5 mai și 6 mai (Paște ortodox) – duminică și luni (a doua zi de Paște) – minivacanță de 6 zile
– 1 iunie (Ziua Copilului) – sâmbătă
– 23 și 24 iunie (prima și a doua zi de Rusalii) – duminică și luni
– 15 august (Adormirea Maicii Domnului) – joi (minivacanță de 4 zile, joi-duminică; 16 august – zi liberă – punte între sărbători)
– 30 noiembrie (Sfântul Andrei) – sâmbătă
– 1 Decembrie (Ziua Națională a României) – duminică
– 25 și 26 decembrie (prima și a doua zi de Crăciun) – miercuri și joi (posibil minivacanță de 5 zile, dacă va fi declarată zi punte vineri, 27 decembrie)

Vacanța de primăvară pentru elevi 2024

Elevii vor avea în acest an 7 zile de vacanță de primăvară.

Modul 4 cursuri: de luni, 4 martie 2024, până vineri, 26 aprilie 2024
Vacanța de primăvară: de sâmbătă, 27 aprilie 2024, până marți, 7 mai 2024
Modul 5 cursuri: de miercuri, 8 mai 2024, până vineri, 21 iunie 2024
Vacanța de vară: de sâmbătă, 22 iunie 2024, până duminică, 8 septembrie 2024

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Școală nouă în cartierul Bună Ziua de 30 de milioane de euro. Va avea 200 de panouri fotovoltaice și terenuri de sport

Publicat

scoala nouă Buna ziua

Primarul Emil Boc a anunțat o nouă investiție în infrastructura școlară, și anume o școală nouă în cartierul Bună Ziua pentru 533 elevi, valoarea investiției depășind 30 milioane de euro, finanțare de la bugetul local.

”A fost aprobată documentația tehnică, respectiv indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Dezvoltare infrastructură educațională specifică învățământului primar și gimnazial în cartierul Bună Ziua”. Investiția depășește 150 milioane lei, incluzând valoarea exproprierilor necesare.

Școală nouă în cartierul Bună Ziua de 30 de milioane de euro. Va avea 200 de panouri fotovoltaice și terenuri de sport

Acest proiect de infrastructură face parte din politica Primăriei Cluj-Napoca de extindere a rețelei educaționale.

Pe lângă școlile extinse și modernizate în ultimii ani, avem în derulare și proiectul Hubului educațional din Borhanci cu școală, creșă, grădiniță”, a spus Boc.

27 de săli de clasă

scoala nouă Buna ziua

Corpul școlii din Bună Ziua are o suprafață utilă de 7.979,51 mp și un regim de înălțime de S+P+2E, iar clădirea va cuprinde 27 săli de clasă și 4 laboratoare cu anexe, atelier, sală de sport, terenuri de sport în aer liber, 2 săli profesorale, sală de lectură cu depozit pentru cărți cu o capacitate de aproximativ 110 elevi, sală de mese cu o capacitate de aproximativ 120 elevi cu terasă exterioară pentru a lua masa, grupuri sanitare pentru persoane cu dizabilități la fiecare nivel al clădirii, funcțiuni medicale: cabinet stomatologic, cabinet logoped/ psihologic, cabinet medical, sală tratament, sală de așteptare, funcțiuni administrative: secretariat, birou contabil, birouri administrative, arhivă.

Parcare subterană

De asemenea, noua unitate de învățământ va dispune de parcare subterană cu 30 locuri de parcare (din care 2 locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități) și 60 locuri de parcare pentru biciclete, 2 stații de încărcare duble pentru mașini electrice.

Totodată, proiectul prevede plantări de arbori, amenajare spații verzi, o curte cu terenuri de sport, zone de joacă, spații recreere, grădină cu flori, dar și 200 panouri fotovoltaice cu o putere instalată totală de 90 kW, și un drum de acces cu 2 benzi de circulație, trotuare și pistă de biciclete.

Citește mai departe

ECONOMIE

Ministerul Finanțelor MODIFICĂ forma de sancționare în cazul e-Factura. De când vor fi aplicate AMENZI

Publicat

Ministerul Finanțelor modifică forma de sancționare în cazul e-Factura. Acesta vrea să prelungească perioada pentru neaplicarea amenzilor, pentru cei care nu folosesc Ro e-Factura. Mai exact, perioada va fi extinsă până la 31 mai. 

Asta însemană că cei care nu transmit  facturile în sistemul RO e-Factura vor fi sancționați de la 1 iunie. Momentan este vorba despre un proiect de lege ce va fi adoptat în cursul acestei săptămâni, scrie Alba24.ro.

Ministerul Finanțelor MODIFICĂ forma de sancționare în cazul e-Factura. De când vor fi aplicate AMENZI

Amenzi la e-Factura

Firmele mari vor plăti între 5.000 – 10.000 lei

Firmele mijlocii vor primi între 2.500 – 5.000 lei

Firmele mici și persoanele fizice între 1.000 – 2.500 lei

Cum se schimbă modul de aplicare al amenzilor

Dacă o firmă sau o persoană fizică primește o factură în format clasic, adică pe hârtie sau prin alte mijloace electronice, altele decât prin sistemul RO e-Factura, și o înregistrează, atunci amenda este de 15% din valoarea facturii.

Este vorba despre facturile primite de la alți operatori din România.

Deci, de la 1 iulie o să dispară opțiunea de înscriere în Registrul RO e-Factura, deoarece toți contribuabilii vor trebui să folosească doar acel sistem pentru primire și trimitere a facturilor. Acum este opțional.

Citește mai departe

EVENIMENT

Angajări la Spitalul de Urgență Cluj. Ce fel de personal caută. Contracte pe perioadă nedeterminată

Publicat

De

Spitalul de Urgență Cluj

Spitalul de Urgență Cluj anunță că face noi angajări. Unitatea sanitară scoate la concurs mai multe posturi de personal medical, auxiliar, TESA, dar și pentru muncitori.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean de Urgență Cluj posturile sunt pe perioadă nedeterminată.

Angajări la Spitalul de Urgență Cluj. Ce fel de personal caută. Contracte pe perioadă nedeterminată

Cel mai mare spital din Cluj angajează nu doar personal medical, ci și personal auxiliar și TESA, dar și muncitori.

Posturile scoase la concurs sunt următoarele:

  • asistent medical generalist – 5 posturi, diplomă de licență în specialitate/ diplomă de școală sanitară postliceală, cu diplomă de bacalaureat, fără condiţii de vechime
  • asistent medical de laborator clinic licențiat la Serviciul de anatomie patologică – 1 post, diplomă de licență în specialitate, fără condiţie de vechime
  • asistent medical de laborator la Laboratorul de analize medicale – 1 post, diplomă de licență în specialitate, fără condiţii de vechime
  • infirmier – 4 posturi, studii generale, fără condiţie de vechime
  • îngrijitoare – 31 posturi, studii generale, fără condiţie de vechime
  • brancardier – 2 posturi, studii generale, fără condiţie de vechime
  • registrator medical principal – 1 post, diplomă de bacalaureat, 6 luni vechime în specialitate
  • economist specialist IA la Serviciul Achiziții publice – 1 post, diplomă de licenţă în ştiinţe economice, 6 ani şi 6 luni vechime în specialitate
  • muncitor calificat bucătar la Bloc alimentar – 6 posturi, studii medii/generale, certificat de calificare, examen coprologic și coproparazitologic, fără condiție de vechime
  • spălătoreasă – 5 postrui, studii generale, fără condiție de vechime.

Mai multe detalii legate de condițiile de ocupare a posturilor, conținutul dosarelor de înscriere, calendarul concursului și bibliografia, găsiți AICI  și AICI.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax