Connect with us

ADMINISTRAȚIE

250 de case fără autorizație în Valea Fânațelor din Cluj-Napoca. Străzile nu au nume, casele nu au numere.

Publicat


În Valea Fânațelor, zonă care face parte din municipiul Cluj-Napoca locuiesc undeva la 600 de persoane, din care peste 100 de copii, care se confruntă cu o serie de probleme.
Consilierul local Sergiu Hossu de la PLUS a avut o întâlnire cu locuitorii din zonă și susține că  aproximativ 250 de case construite fără autorizație de construcție, este o lipsă a utilităților, nu exista canalizare, apa sau gaz, curentul este tras pe “organizare agricolă/pompa apa”, serviciul de salubrizare este aproape inexistent, cu toate ca plătesc abonament lunar, deșeurile sunt ridicate la 2 săptămâni, – nu exista iluminat stradal, drumurile sunt neasfaltate, despre deszăpezire nici nu se poate vorbi.

Ce adresă se dă la Ambulanță?

”Străzile nu au nume iar casele nu au număr. La început nu am înțeles importanța unui nume pt fiecare stradă sau cât de important este un număr la o casă: “Va rog sa vă gândiți că în aceasta zonă locuiesc persoane in vârstă, dacă sunăm la ambulantă nu putem sa le indicăm o adresă, la fel și-n cazul unui incendiu”, a arătat Hossu.
Potrivit acestuia, există un singur microbuz care duce elevii la școală, mult prea puțin, peste 50 de copii sunt duși la școala zi de zi de către părinți iar transportul in comun nu există.
“Plătim impozite și taxe, de ce nu beneficiem și noi de transport in comun? De ce nu putem sa ne trimitem copiii la școala cu autobuzul?”, i-a spus un locuitor al zonei.
Terenul pe care acești oameni au construit este in extravilan, nu exista PUZ și bineînțeles autorizație de construcție.
”Sper ca împreuna cu colegii mei consilieri din USR PLUS, Adriana Cristian, Alexandra Oană, Radu Boloveschi și Dinu Ionescu sa găsim o soluție pt acești oameni”, a conchis Sergiu Hossu.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Cetateanul Turmentat

    februarie 22, 2021 la 11:07 am

    Promisiuni …. nu pot intra in legalitate pe extravilan locuinte realizate fara autorizatie de construire.
    Oricum nu ii normal ca administratia sa plateasca extinderea de utilitati sau PUZ-uri pentru oameni care au construit fara autorizatie.

    art59. Ordinul 839/2009
    Lucrări de construcţii executate fără autorizaţie de construire sau cu nerespectarea prevederilor acesteia
    (2)În vederea realizării prevederilor alin. (1), potrivit Legii, autoritatea administraţiei publice competentă să emită autorizaţia de construire/desfiinţare are obligaţia de a analiza modul în care construcţia corespunde reglementărilor din documentaţiile de urbanism aprobate pentru zona de amplasament, urmând să dispună, după caz, menţinerea sau desfiinţarea construcţiilor realizate fără autorizaţie sau cu încălcarea prevederilor acesteia.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Ce avere au prefectul Clujului și cei doi subprefecți

Publicat

De

Prefectul Clujului, Tasnadi Szilard, și cei doi subprefecți, Irina Munteanu și Camelia Sălcudean, și-au publicat declarațiile de avere pe site-ul Prefecturii.

Astfel, din declarația de avere a prefectului Tasnadi reiese că acesta are un autoturism marca BMW fabricat în 2016 și depozite bancare care totalizează aproximativ 55.000 de lei.

Prefectul a încasat anul trecut 88.183 de lei ca avocat.

Subprefectul Irina Munteanu deține un apartament în Câmpia Turzii cumpărat în 2020 și un autoturism Mazda, fabricat în 2004. Aceasta are un credit bancar luat anul trecut de aproape 250.000 de lei, scadent în 2044.

Munteanu a încasat anul trecut venituri de la Prefectură de peste 136.000 de lei..

Camelia Sălcudean deține un teren intravilan în Florești de 340 mp, dobândit în anul 2003, și o casă de locuit tot în Florești, construită în 2004, dar și două autoturisme – un Renault dn 2016 și un Nissan dn 2010.

Aceasta are peste 92.000 de lei într-un fond privat de pensii și acțiuni de 18.000 de euro la o bancă austriacă.

Sălcudean are mai multe credite bancare de peste 63.000 de euro dar și de 20.000 de lei. Anul trecut a încasat venituri de peste 73.000 de lei de la BCR.

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Constructori acuzați că au lăsat în urma lor mizerie, la Baciu

Publicat

O persoană a semnalat că mai mulți muncitori ar fi lăsat după ei gunoi în locul unde lucrează la un lanț de locuințe din Baciu.

Din imagini se vede într-adevăr fapul că zona este plină de mizerie.

„În timp ce o mână de oameni tineri, vârstnici și chiar copii, au adunat mai multe zeci de saci uriași de gunoi, unii constructori “lucrează” lăsând această priveliște în urmă. D-l primar, Balázs János, nu pot fi trași la răspundere sau sancționți? Întreb și eu pentru un prieten…”, a spun cetățeanul nemulțumit.

FOTO: Grupul Băcenilor

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO / Centura Metropolitană are un tunel în plus, printr-o pădure. Va avea radare și senzori de poluare

Publicat

Față de proiectul inițial, Centura Metopolitană va avea un tunel în plus, cel de-al treilea, după cum au dezvăluit proiectanții, vineri seara, în cadrul unei dezbateri organizată de către deputatul USR PLUS Viorel Băltărețu. Acesta va străpunge pădurea care leagă Floreștiul de Baciu, zona unde recent activiștii de mediu au făcut demersuri ca să fie protejată de la urbanizare.

Ciprian Comșulea, Manager de Proiect, a declarat că aceste tuneluri vor proteja mai bine biodiversitatea și vin la pachet cu alte măsuri extra luate pentru protejarea centrelor rezidențiale, cum ar fi panourile fonoabsorbante și traseele semiîngropate.

Potrivit viceprimarului municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, cu costul Centurii suntem undeva la 600 milioane de euro și mergem până la 900 milioane de euro.

Adăugarea pistelor de biciclete de-a lungul Centurii, pe cei 28 de km, a mai urcat costurile, a adăugat primarul Emil Boc, care l-a felicitat pe deputatul USR PLUS pentru inițiativă. Primarul a subliniat însă urgența cu care trebuie să se miște autoritățile pentru finalizarea proiectului astfel încât să nu piardă finanțarea europeană.

”Anul 2026 este o dată ghilotină”, a spus Emil Boc.

Centura Metropolitană ar putea costa cu 20 milioane de euro mai puțin dacă traseul drumului ar trece prin actualul poligon militar din Florești. Armata este de acord cu propunerea deputatului Viorel Băltărețu, cu condiția să primească în schimb alt teren pentru exercițiile de tragere. Viceprimarul Dan Tarcea atrage însă atenția că în acest caz trebuie să fie reluate procedurile pentru primirea Avizului de Mediu și trebuie să fie relocat poligonul, ceea ce automat duce la pierderea unui timp prețios.

Silviu Tegzeșiu, Șef de Proiect, a arătat că toate traversările pe care le va face această Centură vor presupune cel puțin două poduri, câte unul pentru fiecare sens de mers. În unele zone, cum este Floreștiul, vor exista chiar patru poduri alăturate, pentru coborârea spre nodurile rutiere.

Centura metropolitană va fi dotată și cu radare și cu senzori de măsurare a poluării aerului și a poluării fonice.

Pe traseul drumului sunt prevăzute două benzi pe sens, a câte 7 m lățime fiecare, precum și acostamente de 2,5 m.

Pe tronsonul 1, de la Gilău și până la km 17 + 200 (înaintea Nodului 6 de la Cora) se va circula cu o viteză de 100 km/h, la fel și pe tronsonul de la Nodul 13 – str. Borhanciului și până la Nodul Apahida.

Între zona Cora și str. Borhanciului se va circula cu 80 km/h.

Dimensiunea verde e religie

Primarul Emil Boc a menționat că ”dimensiunea verde e religie”  în acest proiect. La fiecare copac tăiat se vor planta alți doi, iar la fiecare suprafață verde desființată se va asigura dublul o dată cu realizarea proiectului, cu sprijinul autorităților locale partenere.

Vor fi implementate și ecoinsule pe traseul Centurii, adică centre de colectare selectivă a deșeurilor, inteligente.

Au fost prezentate imagini în premieră cu viitoarea Centură Metopolitană

Gilău

Florești

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Restricții de circulație pe DN1 până la finalul anului

Publicat

Autoritățile anunță că se vor institui restricții de tonaj din cauza lucrărilor de reabilitare a podului peste pârâul Azuga, situat pe DN1, în județul Prahova. Restricțiile vor intra în vigoare în luna mai și vizează vehiculele cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 tone.

Decizia a fost luată în urma discuțiilor dintre CNAIR, Poliția Rutieră, autoritățile publice locale și asociațiile profesionale în domeniul transporturilor rutiere. Restricțiile vor fi în vigoare în perioada 5 mai – 15 decembrie.

„Informăm conducătorii auto că, începând din data de 05.05.2021, se vor institui restricții de tonaj din cauza lucrărilor de reabilitare a podului peste pârâul Azuga, situat pe DN1, km 135+332, în județul Prahova. Restricțiile de circulație ce vor fi instituite în data de 05.05.2021 se vor aplica vehiculelor cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 tone, cu excepția celor destinate exclusiv transportului de persoane”, au anunțat reprezentanții CNAIR

Circulația vehiculelor rutiere cu masa totală maximă admisă mai mare de 7,5 tone între Ploiești și Brașov va fi deviată pe DN1A, pe ambele sensuri, pe traseul: DN1 – DN1A Centura Ploiești – DN1A – Intersecția DN1A cu DN1 Săcele.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate